Tuesday, December 12, 2006

de dood

Senna’s crash was niet omdat hij bewusteloos was maar omdat de auto weg gleed en het linker voorwiel afbrak knalde Senna tegen de muur. Het tegendeel werd beweert door het maandblad de kijk.
Auto recht = geen gebroken ophanging
Auto schuin = meestal over gras heuvel gebroken ophanging. Hij gleed door de bocht net als een slip maar dat is moeilijk te zien. Dit ongeluk kan want in het zelfde weekeind is ook barrichello op zoon zelfde manier gecrasht
Dit is mogelijk omdat de afstellingen niet zo goed waren en de materialen waren ook al niet goed.

FoutVolgens zijn toenmalige ploegmaat Damon Hill is dat allemaal niet nodig. "Ik ben er van overtuigd dat hij een fout maakte", luidde zijn keiharde oordeel enkele dagen geleden. "Ik heb allerlei theorieën gehoord over waarom en hoe hij daar, in die 'makkelijke' bocht, kon crashen. Niemand anders dan Ayrton Senna en ik weten wat het was om die auto te rijden, door die bocht, op die dag, met koude banden," verklaarde de Brit in een artikel in de krant The Times of London. "Niemand zal het willen horen, maar waarom zou hij geen fout hebben gemaakt. Hij maakte er zoveel tijdens zijn loopbaan. Vaak prefereerde hij zijn auto in die van zijn tegenstander te drukken dan te worden verslagen."Volgens Hill werd Senna op het gewraakte moment verblind door zijn status. "Ayrton moest de halfgod 'Senna' zijn en 'Senna' kent geen angst. Op dat moment vervulde hij ons zielige verlangen naar helden die de dood slechts als beroepsrisico beschouwen."

het maandblad de kijk beweert dat hij de macht over het stuur verloor en crashte, daardoor werd hij dodelijk geraakt door de wielophanging.
Veel mensen zeggen dat Senna geen fout maakte.
1,5 jaar later leek de schuld inderdaad niet bij Senna te liggen.
Vlak voor het ongeluk is de stuurstang afgebroken, dit veroorzaakte dat Senna’s auto een ongeleid projectiel werd.
De monteurs beweren dat door de klap de stuurstang is afgebroken.
Maar vlak voor de crash riepen de monteurs: stuurkracht stuurkracht!!
Onmiddellijk na de klap riep de directeur: wat gebeurde er met het stuur.
Om te weten wat er precies is afgespeeld hebben we de BLACK BOX nodig, vlak na het ongeluk is de doos verwijderd en kapotgeslagen en de in en uitgang waren vernield.
De doos was ook nog eens ontmantelt en meegenomen.
Ze denken dat de monteurs het hebben gedaan, de enige hoop is gevestigd op de onboord camera’s die op Senna’s auto zaten.
Maar die bestaan niet, de camera’s zijn een mee dat hij van koers veranderde is tot de crash gewist.
Het team had 2 black boxes 1 voor de moter en een voor de chassis, de eerste was van renault en de andere van williams.
De dozen waren allebij al onbruikbaar zij de teambaas van williams, de FIA stemde ermee eens maar Nosco heeft in zijn hele loopbaan nog nooit zoiets gehoord, hij beweerd de doos geheel intact uit de wagen gehaald te hebben.
Nosco sleepte de belanrijkste mensen van het williams-renault team voor de rechter.
De rechter durfde eerst geen oordeel te maken maar de fans wel: zij zeggen dat het de teambaas was die samenzweerde met de monteurs.
Dit klinkt erg ongeloofwaardig maar niemand kan er nog omheen draaien.
Tot dat er weer nieuwe bewijsmateriaal word gevonden.
Het is ook niet mogenlijk dat Senna zelfmoord pleegde, want toen hij over de finish line kwam riep hij: ik ga winnen!!!!!!
Dit zij hij vol trots.

No comments: